شرکت فولاد اکسین خوزستان > اخبار شرکت > کسب عنوان واحد تولیدی برگزیده رعایت حقوق مصرف کنندگان
31 مرداد 1395
کد خبر: 231

شرکت فولاد اکسین خوزستان موفق به کسب گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در سومین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان شد.

شرکت فولاد اکسین خوزستان موفق به کسب گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در سومین همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان شد.

در این برنامه از 45 شرکت تولیدی، توزیعی و خدماتی استان بعنوان شرکت های منتخب و حامی حقوق مصرف کنندگان با اهدا لوح، تقدیر بعمل آمد که شرکت فولاد اکسین با توجه به رفع نیازهای مصرف کنندگان داخل و قطع وابستگی به بیگانگان در زمینه تامین ورق های عریض فولادی، بعنوان تنها نماینده صنعت فولاد، موفق به کسب جایزه رعایت حقوق مصرف کنندگان گردید. این در حالیست که صنعت فولاد و بویژه نورد ورق های عریض از جمله صنایع خاص و استراتژیک کشور می باشد که جلب رضایت کامل مشتریان در این زمینه بسیار دشوار می باشد.

در ابتدای همایش روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان که در سالن همایش های امام رضا (ع) در شهرک نفت برگزار شد، رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خوزستان با اشاره به شاخص های مد نظر برای انتخاب واحدهای تولیدی برتر رعایت حقوق مصرف کنندگان همچون: تراز مالی مثبت، نوع و کیفیت کالا، قیمت محصولات و توان رقابت با همنوعان برای ارزیابی آن‌ها در کمیسیون در نظر گرفته شده و همچنین رضایت مردم از کالا و خدمات ارائه شده، گفت: کمیسیونی متشکل از بخش‌های مختلف از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، نماینده استانداری، نماینده جهاد کشاورزی، نماینده اداره مالیات و … تشکیل شده تا در خصوص شرکت‌های تولیدی برتر تصمیم‌گیری و آن‌ها را به عنوان شرکت‌های برتر در این همایش معرفی کنند.

وی افزود: در کمیسیون ارزیابی که جهت تجلیل از شرکت‌های برتر استان در نظر گرفته شده است، انجمن حمایت از مصرف کنندگان نیز مانند سایر اعضای کمیسیون یک رای دارد و در انتخاب شرکت‌های برتر، نقشی مانند سایر اعضا را ایفا می‌کند.

در ادامه این همایش نیز مدیر کل صنعت و معدن استا ن خوزستان با اشاره به تاثیر تحریم ها واحدهای تولید کننده گفت: صنعت و تولید روزهای سختی را پشت سر گذاشته اند؛ شرایط اقتصادی بد گذشته ، تورم و تحریم ها بدترین ضربه ها را بر پیکر واحدهای صنعتی و تولیدی وارد کرد.

حسن زاده  با اشاره به مفاهیم مورد اشاره مقام معظم رهبری در سالهای اخیر اظهار داشت: مفاهیمی که در این چند سال در بحث تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی مطرح می شود با توجه به شرایطی که سالهای گذشته پیش آمده و بحرانهای اقتصادی منطقه لزوم گسترش رویکرد اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخل را بیشتر کرده است. وی در رابطه با مشکلات تولید کنندگان داخلی تولید داخلی گفت : متاسفانه تولید کننده ما با مشکلاتی از قبیل سنگ اندازی بانکها در اعطا و کاهش نرخ سود تسهیلات مواجه است که برای واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل ساز شده همین موضوع سبب این شده است که پس از جنگ واحدهای صنعتی کوچک متوسط یا بزرگ موفق به بازسازی نشوند و در عوض رقبای ما چون این مشکلات را نداشتند توانستند روند شکوفایی اقتصادی را طی کنند.

دیگر سخنران برنامه جمال عالمی نیسی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان بود که ایشان با بیان اینکه رعایت حقوق مصرف کننده حق الناس است، تصریح کرد: در مصارف خود تحت تاثیر کالای خارجی هستیم و باید تمام تلاش خود را به کار گیریم تا رضایت مردم را به تولیدات داخلی جلب کنیم.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت های موجود غفلت کرده ایم، افزود: در سال ۲۰۱۵، در دنیا سه هزار و ۵۰۰ میلیارد یور در بخش اقتصاد فناوری اطلاعاتگردش مالی صورت گرفته و پیش بینی شده در سال ۲۰۲۰ بین پنج تا هفت هزار میلیارد یورو گردش مالی داشته باشد.

عالمی نیسی خاطر نشان کرد: خوزستان بیشترین و بالاترین زیرساخت های فناوری را دارد ولی تنها ۱۰ تا ۲۰ درصد از سهم کل کشور را به خود اختصاص داده است.

در بخشی از این همایش نیز عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: ای کاش تولید کنندگان این موضوع را اصل قرار دهند که رعایت حقوق مصرف کنندگان هزینه نیست بلکه درآمد است و برای رسیدن به این درآمد در قانون گذاری نیاز به در نظر گرفتن رعایت حقوق مصرف کنندگان است.

ارغنده پور در خصوص گسترش مصادیق حمایت از حقوق مصرف کنندگان اظهار داشت: تقاضا دارم از تولید کنندگان که مصادیق حمایت از حقوق مصرف کنندگان را روز به روز پربار تر کنند و بیش از پیش این مفهوم را گسترش و حمایت کنند.
وی از قدمت تاریخ حمایت از حقوق مصرف کنندگان در جهان اسلام پنین گفت و افزود: ما مدعی هستیم که در حمایت از حقوق مصرف کننده فرهنگی 1400 ساله داریم در صورتی که جهانیان قدمت این حقوق را 50 ساله می دانند. رعایت حقوق مصرف کنندگان قدمتی 1400 ساله دارد چون دین اسلام توصیه به این حقوق کرده است و بارها شاهد این امر در احادیث و توصیه های اهل بیت هستیم.
عضو هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: لازم است تشکل های حامی از حقوق مصرف کنندگان در قانون ما تسری پیدا میکند و در همه زمینه ها اعم از خدمات پزشکی، کیفیت، نظارت بازار و مهندسی حرف اول را نهاد حمایت از حقوق مصرف کنندگان بزند و حرف مصرف کنندگان و نیاز های آن ها به تولید کنندگان انتقال پیدا کند.

سخنران پایانی برنامه نیز آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز بود که با اشاره به اینکه خرید و فروش باید با نرخ هایی آسان باشد، اظهار کرد: قیمت ها باید به نحوی باشد که تولیدکننده، مصرف کننده و فروشنده متضرر نشوند و از سویی دیگر باید طوری رفتار شود که کمر مصرف کننده زیر بار فشار خم نشود.

ایشان با اشاره به اینکه ایمان برای رعایت انصاف کافی است، خاطر نشان کرد: برخی از راه ناشایست پول انباشت می کنند اما تجربه نشان داده که عاقبت به خیر نمی شوند.

آیت الله موسوی جزایری گفت: چنین ثروت های حرامی هیچ وقت خیر و برکت ندارد و کسی با آن به جایی نمی رسد.

 {gallery}hoghoogh_masraf_konande-95-5-30{/gallery}

نظرات

آخرین اخبار

آخرین نظرات