شرکت فولاد اکسین خوزستان > اخبار شرکت > نشست خبري مديرعامل شركت به مناسبت هفته دولت با اصحاب رسانه
3 شهریور 1395
کد خبر: 3730

به مناسبت هفته دولت، نشست خبري مديرعامل شركت فولاد اکسین خوزستان با اصحاب رسانه برگزار گردید.

به مناسبت هفته دولت، نشست خبري مديرعامل شركت فولاد اکسین خوزستان با اصحاب رسانه برگزار گردید.

در آغاز برنامه آقای بشیری مدیر روابط عمومی شرکت با تبریک آغاز هفته دولت و با تشکر از حضور اصحاب رسانه خدمت ایشان خیر مقدم عرض نمودند. سپس مهندس نوری معاون فنی و بهره برداری شرکت به ارائه گزارش کاملی از روند رو به رشد شرکت و دستاوردهای آن در طول 3 سال اخیر پرداختند.

در ادامه نیز مدیر عامل شرکت به ایراد سخن پرداختند. مهندس قنواتی با گرامیداشت هفته دولت و شهیدان رجایی و باهنر و با درود به مقام معظم رهبری و کلیه خدمت گذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با ادای احترام به حافظان امنیت کشور و شهیدان مدافع حرم و خانواده های معظم شان، خیر مقدم گویی داشتند به اصحاب رسانه که ایشان را یاران صدیق و شفیق کلیه مسئولین نظام بعنوان سفیران اطلاع رسانی به مردم عزیز خطاب نمودند.

وی با اشاره به گزارش کامل ارائه شده،  آنرا سراسر موفقیت و امید آفرینی و شفاف خواندند و تاکید کردند که همگی این دستاوردها در شرایط بد و نامطلوب رکود در صنایع کشور و بازار فولاد و در سایه تحریم ها اتفاق افتاده است. ایشان هدف برگزاری این نشست مطبوعاتی را ارائه گزارش فعالیتهای شرکت فولاد اکسین در سه سال گذشته بعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تولیدی کشور، نام بردند.

 مهندس قنواتی همچنین اشاره ای هم داشتند به انعکاس شفاف گزارش عملکرد واحدهای تولیدی و بیان داشتند: اگر جایی به مشکلات و موانع می پردازیم، خوب است که بموقع تلاش ها و زحمات را هم بیان کنیم. ایشان با اشاره به گذر از دروان بد رکود بازار صنایع مختلف گفتند: من بسیار امیدوار هستم که با بیانات اخیر مقام معظم رهبری و تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و پرداختن به سیاستهای صحیح آن ، در 6 ماهه دوم سال جاری، شاهد رشد صنایع مختلف و تولید و صنعت فولاد کشور باشیم.

 ایشان در ادامه افزودند: زیان انباشته شرکت تا سال 91 و بعلت هایی همچون: عدم دسترسی به مواد اولیه، مسائل راه اندازی و تحریم ها و … بوده است که به تناسب رشد شرکت از سال 92 و افزایش سود آوری آن با  کاهش میزان زیان انباشته شرکت از 640 میلیارد به 400 میلیارد تومان بوده ایم. وی گفت : با توجه به اینکه شرکت مشمول ماده 141 می باشد، برنامه ریزی ها انجام شده و در حال تلاش هستیم که امسال انشاا… با تجدید برخی از دارایی ها از آن خارج شویم و زیان انباشته مان را به صفر برسانیم.

ایجاد اشتغال برای حدود 250 نفر در مدت سه سال اخیر

وی مهم ترین کار انجام شده را از سال 92 به بعد، تدوین برنامه استراتژیک شرکت تا سال 1400 نام بردند که یکی از مولفه های لازمه آنرا، اصلاح ساختار سازمانی خواندند. مهندس قنواتی افزودند: چارت سازمانی قبلی برای تولید 300 هزار تن تدوین شده یود که برای هماهنگی اهداف پیشرو که تا سال 94 موفق به تحقق 98 درصد آن شدیم که با اخذ مشاور و تصویب هیئت مدیره برای پیاده سازی چارت جدید، تعداد نیروهای شرکت از 852 نفر به 1028 نفر افزایش خواهد داشت که تاکنون 1007 نفر مشغول به کار می باشند و 21 نفر باقی مانده نیز مسئولین اجرای پروژه فولاد سازی شرکت خواهند بود. ایشان گفتند: در طول سه سال اخیر با این اصلاح ساختار 176 فرصت شغلی جدید بوجود آمد و در کل برای 250 نفر نسبت به چارت قبلی، ایجاد اشتغال شد که این افزایش نیرو با ایجاد واحدهای جدید و عدم استفاده از تجهیزات و قسمتهایی بوده که در زمان راه اندازی ناقص شرکت، وجود نداشته و یا به کار گیری نشده بودند.

آماده کلنگ زنی طرح فولاد هستیم

مهندس قنواتی با اشاره به فواید طرح فولاد سازی شرکت فولاد اکسین، ابزار امیدواری کردند که به جد بدنبال اجرای طرح فولاد سازی در سال جاری هستیم.

در ادامه برنامه نیز مهندس قنواتی پاسخ گوی سوالات مطرح شده از جانب خبرنگاران محترم بودند.

– ایشان در پاسخ به سوال اینکه میزان سرمایه مورد نیاز پروژه فولاد سازی چه قدر است و مشکلات عدم کلنگ زنی آن چیست؟ پاسخ دادند: میزان سرمایه مورد نیاز این طرح 300 میلیون دلار است که خوشبختانه با توجه به طرح توجیهی و سود آوری آن، همه برای سرمایه گذاری تمایل دارند و  هیچگونه مشکلی از سوی سرمایه گذاران طرح وجود ندارد.

ایشان همچنین با اشاره به موارد انجام شده این طرح در طول دو سال اخیر، گفتند: به قدری شرایط فراهم است که با حل مشکلات کوچک پیشرو همچون مجوزات استانی، ما آماده کلنگ زنی آن در کمتر از یکماه هستیم.

– مهندس قنواتی در پاسخ به سال اینکه آیا ممانعت های زیست محیطی برای طرح فولاد سازی هست؟ نیز گفتند:

خوشبختانه این طرح کاملا با تکنولوژی روز دنیا همسوست و کاملا پاک و مجوزات لازم نیز قبلا اخذ شده و در شرایط حاضر آلایندگی شرکت ما زیر استاندارد جهانی است و کاندید صنعت سبز هستیم و این به علت تکنولوژی بالا در شرکت فولاد اکسین خوزستان است.
 

– سال بعدی نیز در مورد حمایت فولاد اکسین از مطبوعات و رسانه ها بود که در پاسخ به آن مدیر عامل شرکت این چنین گفتند:

برای مدیری که می خواهد شفاف کار کند حتی قلم تند هم مطبوعات مفید است. چون هیچ کدام از خبرنگاران نقد شخصی انجام نمی دهند و هدف شان رشد آن مجموعه است و بنابراین لازم است کانونی برای خبرنگاران ایجاد شود و هر ماه سازمانهای مختلف گزارش خود را برای اصحاب رسانه ارائه دهند چرا که جزو الزامات یک مدیر توجه به رسانه است همچنین صنعت فولاد صنعت مهمی در استان است و باید اقدامات ما به گوش مردم برسد. ایشان با اشاره به این مطلب که ما 20 صنعت خاص و استراتژیک کشور را از واردات بی نیاز کرده ایم و جشن خود کفایی برگزار نمودیم و پروژه های تعطیل و نیمه تعطیل توسط ما دوباره راه اندازی شده اند، افزودند: اما متاسفانه بسیاری از همشهریان عزیزمان و حتی مسئولین استان هم از این موضوعات بی اطلاع اند و این مهم با ارتباط خوب رسانه ها با مجموعه های تولیدی و صنعتی کشور محقق می گردد. وی خاطر نشان کردند: ما پس از برجام و در دوران پسا تحریم توانستیم به کشورهای اروپایی صادرات انجام دهیم و در حال حاضر از کشورهای اسپانیا و انگلستان درخواست برای صادرات داریم.

{gallery}mosahebe_95-6-3{/gallery}

نظرات

آخرین اخبار

آخرین نظرات