شرکت فولاد اکسین خوزستان > تلاشگران اکسین > شماره دوازدهم : واحد نت مکانیک ناحیه تکمیلی و عملیات حرارتی و واحد مکانیک ناحیه نورد و بسترها

شرح وظایف واحد نت مکانیک ناحیه تکمیلی و عملیات حرارتی: پرسنل نت مکانیک ناحیه تکمیلی و عملیات حرارتی مطابق چارت سازمانی شامل 31 نفر بوده که در حال حاضر 24 نفر در این دو ناحیه مشغول به فعالیت می باشند. ایشان وظیفه نگهداری و تعمیرات تجهیزات و دستگاه های مستقر در خط تولید، نواحی تکمیلی و عملیات حرارتی شامل دستگاه های برش، موج گیر ها، کوره ها و سایر تجهیزات مستقر در این نواحی را بر عهده دارند.

همچنین در زمینه بررسی قطعات یدکی مورد نیاز نواحی تحت نظارت و اصلاحات و رفع نواقص تجهیزات، بمنظور کاهش توقفات خط تولید و افزایش آماده بکاری تجهیزات این نواحی از نظر مکانیکی فعالیت می نماید. شرح وظایف واحد مکانیک ناحیه نورد و بسترها : واحد نت مکانیک نورد و بسترها زیر مجموعه مدیریت نگهداری و تعمیرات می باشد. این واحد، وظیفه نگهداری و تعمیرات تجهیزات مکانیکی خط تولید در ناحیه نورد و بسترها، جهت آماده بکار بودن دستگاهها و کاهش توقفات اضطراری را بعهده دارد. دستگاهها و تجهیزات اصلی موجود در این ناحیه عبارتند از کوره های پیش گرم، پوسته زدایی، استند، موج گیرگرم و بسترهای خنک کننده.

مطابق چارت سازمانی این واحد متشکل از 27 نفر بوده که در حال حاضر تعداد 20 نفر نیروی انسانی در این قسمت مشغول بکار می باشند. از جمله مهمترین فعالیتهای این واحد می توان به موارد زیر اشاره نمود: – تعمیرات شیرآلات، پمپ ها، کمپرسورها و گیربکس ناحیه پوسته زدایی، که بسیار پیشرفته بوده و تعمیرات آنها کاملا تخصصی می باشد. – انجام الاینمنت (همراستا سازی)کوپلینگ ها و انجام تنظیمات دستگاهها مطابق نقشه ها.

– تعویض تجهیزات فرسوده و یا از کار افتاده با تجهیزات آماده بکار مونتاژ شده در خط تولید مانند، انواع غلتکهای خط، اسپیندل اصلی، انواع گاردانها، بلوکهای بندینگ، سیلندرهای هیدرولیکی و انواع هدرها و دیگر متعلقات دستگاهها. – ساخت و مونتاژ قطعات و تجهیزات خاص مانند خطوط لوله فشار قوی پوسته زدا، هیدرولیک، روانکاری، انواع پایپینگ، استراکچرها، پلت فرم ها و همچنین ساخت ابزار آلات خاص جهت استفاده در تعمیرات، توسط نفرات با تجربه در زمینه جوشکاری و مونتاژ کاری. – بازرسی فنی تجهیزات ثابت و دوار مکانیکی. – انجام تعمیرات پیشگیرانه و اضطراری مکانیکی از قبیل آچارکشی و رفع نشتی و …

{gallery}net{/gallery}

نظرات

آخرین اخبار