شرکت فولاد اکسین خوزستان > تلاشگران اکسین > شماره سیزدهم : انبار مواد اولیه ( SLABYARD)

انبار مواد اولیه با دارا بودن ابعاد 35 * 350 متر، انبار اصلی تخلیه و شارژ مواد اولیه ( اسلب) در شرکت فولاد اکسین می باشد. در این انبار 3 جرثقیل سقفی 80 تنی وجود دارد که در تمامی ساعات شبانه روز عملیات تخلیه، جابجایی و انتقال اسلب را به خط تولید انجام می دهند. ابعاد مواد اولیه دریافتی متنوع بوده و تا حداکثر وزن 23 تن و حداکثر ضخامت 300 میلیمتر، عرض 2200 میلیمتر و طول تا 13000 میلیمتر می باشد.

فعالیت هایی که در این قسمت انجام می شود شامل :

1- دریافت و تخلیه اسلب های ورودی به شرکت 2- اندازه گیری ابعاد کلیه اسلب های ورودی به انبار اسلب 3-برش اسلب های با طول بلند و مارکینگ اسلبهای برش خوردۀ فرزند 4-تهیه لیست های شارژ و ارسال اسلب به خط تولید جهت شارژ و نورد 5-دریافت اسلب های برگشتی از خط تولید 6- دریافت اسلب های دوبار نوردی ( اسلب نازک) و انجام مراحل آماده سازی و برش آنها جهت شارژ به تولید تمامی فعالیت های ذکر شده در 4 شیفت کاری با اختصاص 12 نفر نیروی انسانی تحت قرارداد شرکت و 8 نفر برشکار و 4 نفر کنترل ابعاد در قالب پیمانکار انجام می گیرد. در نهایت با تلاش های بی وقفه در این قسمت است که عملیات تولید بدون هیچ توقفی در کلیه ساعات شبانه روز انجام می پذیرد.

پروژه های انجام شده در انبار مواد اولیه:

1. تعویض میزهای برش اسلب : قبلا از اسلب های موجود در انبار اسلب به عنوان میز برش استفاده می شد که معایب استفاده و جابجایی مکرر اسلب های استفاده شده در میز برش، باعث می شد راندمان برش همواره پایین بوده و نتوان نیازهای خط تولید به اسلب های برش خورده را برطرف کرد. بدین منظور جهت رفع این مشکل درخواستی به واحد طراحی مهندسی داده شد و با پیگیریهایی که انجام گردید، قطعات ساخته شده به شرکت و در محل انبار تختال کنار هم قرار داده شد و میزهای ثابتی جهت برش اسلب در انبار تختال ایجاد گردید.

2. ترمیم و همسان سازی کف سالن انبار مواد اولیه : در راستای افزایش ایمنی و کاهش حوادث ناشی از ریزش پایلهای اسلب و همچنین افزایش ظرفیت انبار به دلیل کج بودن پایلهای انبارش شده این پروژه کلید خورد.

3. ساخت و ایجاد باکس هایی برای جلوگیری از هدر رفت اشک برشهای حاصل از فرایند برش اسلب. جهت جلوگیری از اختلاط اشک برش با سایر ضایعات و در راستای رضایت مندی مشتریان و همچنین پاکسازی آسان فضای بین میزهای برش با ساخت باکس هایی این امر محقق شد.

{gallery}anbar1{/gallery}

نظرات

آخرین اخبار