شرکت فولاد اکسین خوزستان > اخبار شرکت > مدیر کل زندان های استان خوزستان در آیین آزادی ۵۱ زندانی جرایم عیر عمد به همت شرکت فولاد اکسین خوزستان بیان کرد
28 اسفند 1402
کد خبر: 8504

۳۶۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان چشم انتظار کمک خیرین و شرکت ها هستند و باید مانند شرکت فولاد اکسین خوزستان همگی پای کار بیایند

به گزارش خبرنگار روابط عمومی،غلامرضا روشان مدیر کل زندان های استان خوزستان در آیین آزاد سازی ۵۱ زندانی معسر جرایم غیر عمد گفت:سازمان زندان های کشور ۲ رسالت دارد ابتدا اجرای احکام قضایی و نگهداری از مجرمین و متهمین است و رسالت دوم اصلاحی و تربیتی است.

وی با بیان اینکه در مورد بحث اصلاحی و تربیتی نگاه به خانواده زندانیان نیز وجود دارد، افزود: دیدگاه زیبا اسد الله لاجوردی که ستاد دیه کشور را تاسیس کرد در حوزه کمک رسانی به زندانیان غیر عمد کمک های شایانی رسانده است.

روشان بیان کرد: کمک به افرادی که مجرم نیستند یا معسر و بدهکارند در اولویت قرار دارد و ستاد دیه استان خوزستان یکی از ستاد دیه های پویا کشور است که نگاه مردم استان نیز به آن سخاوتمندانه قابل تقدیر است.

مدیر کل زندان های استان خوزستان می‌گوید: در سال ۱۴۰۲ تاکنون ۴۰۱ زندانی جرایم غیر عمد از سوی ستاد دیه و کمک مردم به جمع خانواده ها بازگشتند.

این مقام مسئول یادآور شد: ۳۶۰ زندانی جرایم غیر عمد در زندان های استان وجود دارد که حساب شده و اگر هر خوزستانی ۲۰ هزار تومان پرداخت کند، همه زندانیان آزاد می شوند و به آغوش گرم خانواده باز میگردند.

وی ادامه داد: در حوزه انجمن حمایت از زندانیان رسالت سازمان زندان ها کمک به حوزه خانواده است و یک اصل اسلامی این است که مجازات باید شخصی باشد و باید به خانواده کمک شود.

روشان اظهار داشت: ۱۰ انجمن حمایت از زندانیان در سراسر استان خوزستان راه اندازی شده و ۱۷ و نیم میلیارد خدمات آموزشی, تهیه جهیزیه, درمانی و دیگر خدمات ارایه شده است.

شایان ذکر است که در کل استان خوزستان ۲۶ میلیارد تومان خدمات به خانواده زندانیان ارایه شده است.

نظرات

آخرین اخبار

آخرین نظرات