شرکت فولاد اکسین خوزستان > اخبار شرکت > جلسه هماهنگی تاسیس مرکز تحقیقات نورد فولاد در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد
2 تیر 1396
کد خبر: 3739

جلسه هماهنگی تاسیس مرکز تحقیقات نورد فولاد در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد

جلسه هماهنگی تاسیس مرکز تحقیقات نورد فولاد در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد

 هدف شرکت فولاد اکسین خوزستان از تاسیس مرکز تحقیقات نورد فولاد در دانشگاه شهید چمران اهواز استفاده از بازوی پژوهشی دانشگاه در رفع نیازهای علمی، پژوهشی و فنی شرکت می باشد. در این راستا هفته ی گذشته جلسه ای با حضور مهندس آبدیده مدیر تحقیق و توسعه شرکت، مهندس خورشید مدیر روابط عمومی شرکت، دکتر حاجی دولو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران و دکتر قنبرزاده مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه شهید چمران برگزار گردید.

دکتر حاجی دولو معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران با اشاره به ضرورت ارتباط بیشتر دانشگاه با شرکتهای تخصصی خصوصاً شرکتهای حوزه فولاد گفت: یکی از مواردی که حلقه ی مفقوده ی ارتباط صنعت و دانشگاه را برقرار می کند، ایجاد مراکز تحقیقاتی شرکتها در دانشگاه ها می باشد. تعداد زیادی از کارخانه های نوردی در استان خوزستان مشغول فعالیت هستند و دانشگاه ماموریت دارد در رفع نیازهای علمی و پژوهشی آنها همکاری نماید. تاسیس این مرکز تحقیقات از سوی شرکت فولاد اکسین خوزستان باعث می شود اعضاء هیات علمی دانشگاه وارد کارخانه شوند، مشکلات را ببینند و برای رفع اولویت های پژوهشی آن صنعت به تحقیقات کاربردی بپردازند.

مهندس آبدیده مدیر تحقیق و توسعه شرکت فولاد اکسین خوزستان در این خصوص گفت: استان خوزستان به دلیل قابلیت تولید مقاطع مختلف فلزی به کمک فرآیند نورد از جایگاه برجستهای در صنعت نورد کشور برخوردار است. در این میان شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان اولین و تنها تولید کننده ورق های عریض فولادی در خاورمیانه و بهره مندی از تکنولوژی مدرن از جایگاه ممتازی برخوردار است. جایگاه ویژه صنعتی این شرکت در کنار بازوی پژوهشی دانشگاه شهید چمران، انگیزه مضاعفی را در هر دو ایجاد نموده است تا با تاسیس مرکز تحقیقات نورد فولاد، امکان گسترش و توسعه فعالیت های تحقیقاتی، تامین نیازهای پژوهشی- آزمایشگاهی و دستیابی به دانش فنی را تحقق بخشند. لذا با توجه به تاکید مدیر عامل محترم شرکت فولاد اکسین خوزستان مبنی بر بیشترین استفاده از ظرفیت دانشگاه های استان در رفع نیازهای علمی و پژوهشی سازمان و هم افزایی سازنده میان دانشگاه ها و صنعت، مقدمات گشایش این مرکز تحقیاتی هم اکنون فراهم شده است. امید است با تاسیس و بهره برداری از مرکز تحقیقات نورد فولاد بتوانیم گامی دیگر در مسیر دستیابی به اهداف شرکت برداریم.

نظرات

آخرین اخبار

آخرین نظرات