شرکت فولاد اکسین خوزستان > اخبار آموزش > کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی سطح 1 ویژه خانواده کارکنان برگزار گردید
25 اسفند 1394
کد خبر: 3684

هدف از آموزش این مهارتها، کمک به افراد در جهت شناخت هر چه بهتر خود، کنترل هیجانات و استرس ها و حل کردن هر چه بهتر مسایل و مشکلات است.

هدف از آموزش این مهارتها، کمک به افراد در جهت شناخت هر چه بهتر خود، کنترل هیجانات و استرس ها و حل کردن هر چه بهتر مسایل و مشکلات است.

بسیاری از افراد در رویارویی با مسایل زندگی فاقد توانایی لازم هستند و همین امر آنان را در مواجهه با مشکلات و مسایل روزمره زندگی ناتوان و آسیب پذیر ساخته است و بسیاری از این مشکلات و اختلالات ریشه های روانی اجتماعی دارند. انسان ها برای مقابله سازگارانه با موقعیت های تنش زا و کشمکش های زندگی ، نیاز به آموختن برخی از مهارتها را دارند، یکی از موثرترین برنامه هایی که به افراد کمک می کند تا زندگی بهتر و سالم تری داشته باشند، برنامه ی آموزش مهارتهای زندگی است.

تاثیر مثبت مهارت های زندگی

مهارت های زندگی شخص را قادر می سازد تا دانش ، نگرش و ارزش های وجودی خود را به توانایی های واقعی و عینی تبدیل کند تا بتواند از این توانایی ها در استفاده صحیح تر نیروهای خود بهره گیرد و زندگی مثبت و شادابی را برای خود فراهم سازد .شخصی که از مهارت های زندگی در مراوده و ارتباط با دیگران کمک می گیرد به احراز موفقیت های ذیل نایل خواهد شد :
الف – قدرت تحمل نسبت به نظرات مختلف و احساس امنیت نسبت به گفتار دیگران
ب- انجام به موقع کار با توجه به شرایط زمان و مکان
ج- برنامه ریزی و کوشش در امور مفید و دوری از هر کار بی فایده
د-رازداری و کنترل گفتار
ه –برداشت واقع بینانه از جهان و عبرت آموزی از وقایع تاریخ گذشته
و- تقویت خودپنداری و اتکای به نفس

کارگاه آموزشی مهارتهای زندگی سطح 1 مورخ 11 الی 13 اسفند ماه در محل مجتمع باغ معین برگزار گردید که در این کارگاه آموزشی 35 نفر از همسران همکاران حضور داشتند و در نهایت این دوره با رضایت بالای 90 درصدی شرکت کنندگان همراه بود.

{gallery}kargah_maharatha_94-12-11{/gallery}

نظرات

آخرین اخبار